Legumele si fructele, cum să convingi copiii să le mănânce

Cum îți poți face copiii să mănânce și să se bucure de alimente sănătoase

Legumele si fructele nu trebuie sa lipseasca din dieta celor mici, acest articol va va indruma pas cu pas si va voi explica cum sa convingeti copiii sa-si manance legumele si fructele.

În calitate de părinte, unul dintre cele mai importante lucruri pe care le puteți face pentru bunăstarea copilului dumneavoastră este să vă asigurați că acesta are o dietă sănătoasă și echilibrată. Poate ați avut una dintre acele săptămâni în care singurul lucru verde care a intrat în gura copilului dvs. este o jucărie de culoare verde?

Poate că știți deja cât de dificil poate fi să convingeți copiii să mănânce legumele si fructele, chiar și cea mai mică lingură de spanac, ca să nu mai vorbim de cele cinci porții recomandate de legume și fructe pe zi. Din fericire, există multe moduri simple de a le servi copiilor dvs. legume și fructe, care ar trebui să îi facă să mănânce cele cinci porții plus pe zi.

Metoda 1: Oferirea unui bun exemplu

Lasă-ți copiii să te vadă mâncând alimente sănătoase. Dacă părinții mănâncă și iau în mod obișnuit gustări nesănătoase, cum se pot aștepta copiii să facă altfel? Dați un exemplu bun mâncând aceleași alimente pe care doriți să le mănânce și copiii dumneavoastră.

Acest lucru îi va ajuta să învețe obiceiuri alimentare sănătoase și îi va face pe copiii dvs. mai predispuși să încerce ei înșiși alimentele respective.


Cel mai important este să mâncați și dumneavoastră multe legume și fructe. Dacă dați un model de comportamente pozitive, sunt șanse ca și copiii dumneavoastră să vă copieze. Fiți atenți și la expresia corpului și a feței dvs. atunci când încercați ceva nou.

Oferiți-le copiilor dumneavoastră fructe și legume în mod frecvent. Una dintre cele mai bune modalități de a vă ajuta copiii să învețe să mănânce fructe și legume este să le serviți la mese și gustări. Fiind mai familiarizat cu aceste alimente, copilul dumneavoastră se va simți mai încrezător în a le încerca.

Așteptați-vă la o anumită rezistență și fiți pregătiți să o înfruntați. De obicei, copiilor nu le place să li se facă schimbări în rutina lor, așa că așteptați-vă ca ei să își exprime dezacordul față de schimbările nou implementate în planul de masă al familiei.

Explicați cu calm că „asta este ceea ce vom mânca la cină”, iar dacă copiii refuză categoric să mănânce masa planificată, pur și simplu acoperiți-o și păstrați-o pentru atunci când vor spune că le este foame. Dacă o încearcă și nu le place sau dacă refuză complet, permiteți-le să facă altceva de mâncare.

Nu uitați că locuința dvs. nu este un restaurant de tip cantină în care copiii dictează ce vor sau nu vor mânca. Când copilul spune mai târziu că îi este foame, spuneți pur și simplu „Ei bine, asta este bine pentru că ți-am păstrat cina pentru tine”, apoi reîncălziți-o dacă este nevoie.

Explicați-le copiilor ce conține fiecare legumă în parte și care sunt beneficiile ei pentru sănătate. De exemplu, morcovii au vitamina A, care este bună pentru piele și ochi. Faceți conexiuni între alimente și beneficiile pe care acestea le au pentru corpul nostru.

Implică-i pe copii în pregătirea bucătăriei. De exemplu, cereți-le să vă ajute atunci când preparați salate sau mese principale. Ei vor putea să conștientizeze ceea ce mănâncă dacă ajung să vadă și să simtă. Este, de asemenea, o ocazie excelentă de a discuta despre alimente și de a înțelege mai bine valoarea lor.
De exemplu, îi puteți lăsa pe copiii mici să vă ajute să spălați fructele și legumele, în timp ce copiii mai mari ar putea să vă ajute la tăierea lor.

Metoda 2: Folositi legumele si fructele drept gustări

Cum să faci copiii să-și mănânce legumele si fructele

Alegeți gustări sănătoase pentru copii, cum ar fi să mănânce legumele si fructele proaspete cu sosuri gustoase. Păstrați gustările sănătoase în casă, bine aprovizionate, ușor de găsit și ușor accesibile pentru a fi luate de copii. Lăsați fursecurile și alte bunătăți acoperite cu zahăr pentru un răsfăț dulce ocazional sau pentru ocazii speciale.

Nu vă obișnuiți niciodată să le dați copiilor prăjituri sau alte bunătăți zaharoase atunci când masa familiei este în curs de pregătire sau este aproape gata să fie servită. Luați în considerare posibilitatea de a le oferi câteva îmbucături din legumele sau salata deja planificate pentru masă pentru a-i mai ține în frâu.

Profitați de foamea de după școală. Când copiii dvs. vin acasă, pregătiți o farfurie cu țelină crocantă, morcovi și castraveți. Serviți-le cu sos, dacă acest lucru le face mai atrăgătoare pentru ei.

Aveți la dispoziție legume proaspete, deja tăiate, pentru călătorii cu mașina sau plimbări. Copiii mănâncă foarte mult atunci când le este foame sau chiar când se plictisesc, iar dacă sunt deja pregătite, se vor înfrupta cu ușurință din alimentele sănătoase.

Metoda 3: Faceți legumele si fructele mai atrăgătoare

Încercați în fiecare zi o legumă diferită și preparați-o în moduri diferite. Legumele pot fi servite, crude, la cuptor, la abur, la grătar, în salată, sub formă de suc, prăjite și la grătar. Încercați o mare varietate și în moduri diferite până când găsiți legumele care îi vor plăcea copilului dumneavoastră și în stilul, în care îi va plăcea să le mănânce.

Amestecați legumele în mâncarea preferată a copilului dumneavoastră. Dacă copilului dvs. îi plac macaroanele cu brânză, preparați-le cu broccoli sau mazăre la aburi și amestecați-le. Dacă copilului dvs. îi plac spaghetele, amestecați roșii, ciuperci sau mazăre și morcovi în sos. Uneori, amestecând legumele direct în mâncarea lor preferată, îi va face să o mănânce fără să-și dea seama.

Încercați să preparați sucuri de legume și să le amestecați cu fructe. Asigurați-vă că copilul dvs. face parte din această experiență de preparare a sucurilor și ar putea fi mai înclinat să le bea. Combinațiile precum sucul de morcovi, mere și țelină sunt de obicei dulci la gust și sunt un mare succes.
Nu faceți sucuri prea des. Este mult mai sănătos să mâncați alimentele decât să le beți.

Oferiți-le legume și fructe cu sos. Majoritatea copiilor adoră să înmoaie produse (de exemplu, cartofi prăjiți în ketchup), așa că oferiți-le opțiuni de înmuiat, cum ar fi un sos de salată care să le placă și lăsați-i să înmoaie. Pregătiți întotdeauna legumele și puneți-le la dispoziție la prânz, cină și gustare. Dacă le aveți la îndemână, copilul dumneavoastră va mânca atunci când este pregătit.

Găsiți mâncăruri pe care copiii dvs. le mănâncă deja, cum ar fi smoothie-uri, brioșe sau iaurt. Găsiți rețete care vă permit să le adăugați fructe sau legume, cum ar fi brioșele cu banane sau cu dovlecei.

Oferiți legume și fructe atractive din punct de vedere vizual. Încercați fețe comestibile cu cercuri de morcovi pentru ochi, fâșii de ardei pentru sprâncene, porumb dulce pentru nas și bucăți de broccoli pentru gură. Copiilor le va face plăcere să ajute la realizarea acestei compoziții, mai ales dacă faceți în mod deliberat câteva greșeli anatomice. Adăugați coafuri nebunești cu varză mărunțită, crețușcă sau fâșii de dovlecel.

Introduceți culoare în alimentația copiilor dvs. prin prăjire. Este rapid, așa că ei au parte de rezultate imediate. Încercați să prăjiți mazăre, fâșii de ardei, muguri de fasole și varză chinezească sau un amestec de porumb dulce, bucăți mici de morcov și mazăre.

Metoda 4: Alte lucruri de încercat

Nu fierbeți prea mult legumele. Gătitul la aburi sau la microunde păstrează mai multe substanțe nutritive decât fierberea. Deși bebelușii au nevoie de texturi moi, copiii mai mari preferă o mică „mușcătură” și ar putea dori să mănânce legumele sub formă de mâncăruri cu degetele.

Ascundeți legumele. Puteți ascunde cu ușurință conopida și dovleacul ras fin în orez, puteți obține piure de dovleac sau de zucchini și îl puteți adăuga în sosul de spaghete sau în chili. Dar nu le spuneți niciodată, altfel s-ar putea să nu mai mănânce acel produs.

Respectați regula celor 50 la sută. De exemplu, atunci când faceți o salată, înlocuiți 50 la sută verdeață și 50 la sută salată. Introduceți încet-încet și alte legume în acest fel.

Profitați de textură. Tăiați varza cât mai mărunt posibil – veți fi surprinși cât de bună este pe tacos de pește sau chiar pe burgeri. Textura crocantă îi încântă cu adevărat pe copii.

Negociați cu copiii. De exemplu, pot mânca popcorn la film dacă mănâncă la cină niște morcovi și bețișoare de țelină.

Cultivați legume și fructe în grădina dumneavoastră. Copiii nu numai că vor respecta timpul și grija de care este nevoie pentru ca alimentele să crească, dar responsabilitatea de a le uda și de a le plivi va fi un alt bonus.

Profitați la maximum de vizitatori. Uneori, copiii mănâncă atunci când alți copii sunt în preajmă. Este grozav să încercați alimente noi la petrecerile aniversare, la întâlnirile de joacă și la petrecerile în pijamale.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

RSS
Follow by Email